Tuesday, June 7, 2011

განათება-უცნობი ხელოვნება


სას­ცე­ნო სივ­რ­ცის გა­ნა­თე­ბა – ეს არის სა­კითხი, რო­მე­ლიც გან­სა­კუთ­რე­ბულ ყუ­რადღე­ბას იმ­სა­ხუ­რებს.

გარ­და იმი­სა, რომ გა­მოკ­ვ­ლე­უ­ლი და შეს­წავ­ლი­ლი არ არის გა­მოც­დი­ლე­ბა, რო­მე­ლიც ამ მი­მარ­თუ­ლე­ბით დაგ­ვიგ­როვ­და, ის სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში არ ის­წავ­ლე­ბა, ანუ სა­თე­ატ­რო სივ­რ­ცის გა­ნა­თე­ბის ”უფ­ლე­ბით” სარ­გებ­ლო­ბენ ადა­მი­ა­ნე­ბი, რომ­ლებ­მაც ცოდ­ნა, ძი­რი­თა­დად, პრაქ­ტი­კუ­ლი სა­მუ­შა­ო­ე­ბის ხარ­ჯ­ზე და­აგ­რო­ვეს. მა­თი შე­მოქ­მე­დე­ბი­თი და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბის ხა­რის­ხი და­ბა­ლია, რად­გან გა­ნა­თე­ბის პარ­ტი­ტუ­რა­ზე მო­მუ­შა­ვე­თა სა­ავ­ტო­რო უფ­ლე­ბე­ბი და­ცუ­ლი არ არის.

ამ თვალ­საზ­რი­სით სა­ინ­ტე­რე­სო იყო იელის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის თე­ატ­რა­ლუ­რი სკო­ლის პრო­ფე­სო­რის და მხატ­ვარ-გამ­ნა­თებ­ლის – ჯე­ნი­ფერ ტიფ­ტო­ნის (Jennifer Tipton, 1937) ორ­დღი­ან ტრე­ი­ნინ­გი სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში, რო­მელ­საც ილი­ას სა­ხელ­მ­წი­ფო უნი­ვერ­სი­ტე­ტის თე­ატ­რ­მა უმას­პინ­ძ­ლა. ამე­რი­კელ სტუ­მარ­თან ორ­გა­ნი­ზე­ბულ შეხ­ვედ­რებს ქარ­თ­ვე­ლი რე­ჟი­სო­რე­ბი, სცე­ნოგ­რა­ფე­ბი და გამ­ნა­თებ­ლე­ბი ეს­წ­რე­ბოდ­ნენ.

No comments:

Post a Comment